Gostovanja
-
Gostovanje: Balet SNG Maribor, Sergej Prokofjev, Romeo i Julija, kor. i red. Valentina Turcu
Piše: Maja Đurinović
Autorica slijedi narativnu liniju drame a glazbeni predložak Prokofjeva slaže unutar svoje dramaturgije te poznate priče: jasno, sažeto, logično, britko, poetično i fatalno, i s light motivom poznate moćne i prijeteće glazbene teme baleta. Pritom znalački razigrava neke dijelove priče, poput uličnih sukoba družina Capuleti i Montecchi ili zabavno karnevalsko ludovanje ...pročitajte cijeli tekst...
-
Najava gostovanja
U subotu 6. i nedjelju 7. travnja u 19.30 u Koncertnoj dvorani Lisinski nastupit će Nacionalni balet iz Gruzije Sukhishvili, koji će nakon zagreba posjetiti Split, Zadar i Čakovec. Riječ o jednoj od najpoznatijih baletnih skupina koja je osnovana još 1945. godine i od tada ne prestaje osvajati publiku diljem svijeta....pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Centro Coreografico Nazionale (Nacionalni koreografski centar) Aterballetto: MicroDANZA, koncept Gigi Cristoforetti; Eppur si muove, kor. Francesca Lattuada; Near Life Experience, kor. Angelin Preljocaj; An Echo, a Wave, kor. Philippe Kratz; A Gig, kor. Diego Tortelli
Piše: Sanja Petrovski
Prostori se transformiraju u mjesto izvedbe, ples se prilagođava ambijentu i samim svojim prisustvom stvara novu publiku. Zagrebačka izvedba bila je u strogo kontroliranim uvjetima: crna dvorana, male naznačene pozornice i svjetlo pridonijeli su novom iskustvu ove izvedbe. Sve je dobilo dozu minimalizma, krajnje čistoće te ogoljele i grube suvremenosti ...pročitajte cijeli tekst...
-
Narodno pozoriše u Beogradu, Baletski triptih Infinitas: Poema Stanojla Rajičića, kor. Igor Kirov; Ptico, ne sklapaj svoja krila Enrika Josifa, kor. Miloš Isailović; Simfonijski triptihon Petra Konjovića (kor. Maša Kolar)
U Simfonijskom triptihonu Maša Kolar i plesači (novim koracima) govore o različitim pristupima duhu, kultu, zanosu proljeća i mladosti kroz djela različitih baletnih umjetnika (Nižinski, Parlić, Bausch). Ona intuitivno sažima nostalgiju u tijelu za unutarnjim pokretanjem, anticipirajući (a ne pokazujući) da će žal za mladošću neminovno doći kad tad ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Balet Narodnog pozorišta u Beogradu, Dušan Kovačević – Vojislav Kostić – Staša Zurovac, Ko to tamo peva, red. i kor. Staša Zurovac (u HNK-u u Zagrebu)
Piše: Mladen Mordej Vučković
Staša Zurovac našao je u Šijanovu filmu obilje materijala i nadahnuća da tu filmsku satiru balkanskog mentaliteta i alegoriju malograđanštine i licemjerja transponira u svoj vlastiti, prepoznatljivi, naglašeno groteskni plesni jezik, prepun energije i duhovitih detalja, ali i sjete koja se kroz to probija. Predstava je doživjela ogroman uspjeh i nevjerojatan broj izvedbi ...pročitajte cijeli tekst...
-
Ukrainian Classical Ballet: Petar Iljić Čajkovski, Orašar, kor. Valerij Petrovič Kovtun; KD Lisinski, Zagreb
Piše: Ljiljana Gvozdenović
Gostovanja su potrebna samo ako su kvalitetna. Svoje izvedbe Orašara možemo i trebamo uspoređivati sa drugima ali na daleko boljoj razini od viđene. Možemo biti zadovoljni onim što imamo na pozornicama naših kazališta ali ima prostora za dizanje ljestvice kvalitete. Šteta da razina koju smo naučeni vidjeti od ukrajinskih umjetnika nije viđena i na predstavi izvedenoj u Lisinskom ...pročitajte cijeli tekst...
-
70. Dubrovačke ljetne igre: Balet Marijinskog teatra, Sankt Peterburg, Rusija, Četiri godišnja doba, kor. Ilja Živoj
Piše: Ljiljana Gvozdenović
Okosnicu baleta čine mladić i djevojka, par koji prolazi sva godišnja doba a to su sjajni Roman Belyakov i izuzetna Ekatarina Kondaurova, balerina koja svojom izražajnošću i proživljenošću pokreta nadoknađuje poneki propust koreografije ili je oplemenjuje u trenutku kada se susrećemo sa ponekim često viđenim rješenjem koje koreograf nije uspio zaobići ...pročitajte cijeli tekst...
-
Sanktpeterburška kazališna sezona u HNK u Zagrebu: Državno dramsko kazalište Prijut komedijanta, Solaris, kor. i red. Jurij Smekalov
Piše: Maja Đurinović
Izvrsni i očito radoznali, ruski baletni plesači, ovdje potpisani i kao glumci, podredili su se svim ograničenjima ovog izleta u moderni balet. Motiv spirale i povratak na početak, simbolična ljudska ruka koja probija zid u taj neki stari/novi prostor/vrijeme efektan je završetak koji možda više priziva kraj Kubrickove Odiseje u svemiru nego Lemov zagonetni planet ...pročitajte cijeli tekst...
-
Baletna večer Rudi i Isadora na 66. festivalu u Ravellu
Program Rudija i Isadore sa solistima iz Scale te iz Baleta u Bostonu i Los Angelesu, sastavljen je po uzoru na program Roberta Bollea i njegovih prijatelja, ali s mnogo manje glamura. Prvi dio večeri ispunile su pretežno petominutne koreografije modernog predznaka, a drugi dio klasični pas de deuxi iz poznatih baleta u koreografiji Rudolfa Nurejeva
...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Mađarska državna opera (Magyar Állami Operaház), Ronald Hynd / Franz Lehár, Vesela udovica, kor. Ronald Hynd (u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu)
Naša se pozornica pokazala premalom za glomazan staromodan dekor i toliki broj plesača, a zahvaljujući velikoj količini dekora, kostima i plesača na pozornici neke su plesne dionice izgubile dio svoje ljepote. Pamtiti će se izuzetni nastup orkestra, mogli smo uživati u suradnji dirigenta Kálmána Szennaija i plesača na pozornici i plemenitog zvuka koji je predstavu pratio ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Državno baletno kazalište Leonida Jakobsona, Sankt Peterburg, Ludwig Minkus, Don Quijote, kor. Johan Kobborg (prema Mariusu Petipau); Adolphe Adam, Giselle, kor. Marius Petipa (u HNK-u u Zagrebu, 8. i 9. svibnja 2018.)
Piše: Ljiljana Gvozdenović
Minkusova glazba sjajna je podloga za ples, a Kobborg ju je znao iskoristiti gradeći veseli plesni izraz na mladim i očito uvijek nastupa željnih plesača Jakobsonova kazališta. Oni su s pozornice prštali radošću, optimizmom, zanatskim umijećem karakternog plesa koji je odmah prešao i na publiku te su se u pauzi između činova mogla vidjeti samo ozarena lica ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Nacionalno kazalište Brno (Národní divadlo Brno), Češka Republika, 4 Elements (Hidden Order , kor. Lukáš Timulák; Sarabande, kor. Jiří Kylián; Falling Angels, kor. Jiří Kylián; Gnawa, kor. Nacho Duato) (u HNK-u u Zagrebu 4. svibnja 2018.)
Piše: Iva Nerina Sibila
Gnawa Nacha Duata kao finalna koreografija večeri, svakako je i njezin vrhunac – gledatelju donosi zadovoljstvo svojom muzikalnošću, rasplesanošću, izravnom emocijom, jasnim muško-ženskim ulogama i dodirom folklornih gotovo arhetipskih elemenata. Ansambl Nacionalnog baleta iz Brna, uigrano je i odlučno izvelo svoj iznimno zahtjevan program ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gostovanje: Austrian Ballet Gala, Europaballett Sankt Pölten, Austrija (u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku)
Gotovo dvosatni glazbeno-scenski program koji su plesači Europaballeta izveli u Osijeku obuhvatio je gotovo sve plesne stilove. Među solistima posebno se interpretativno i tehnički istaknuo Florient Cador, izrazito gibak plesač, fluidnog pokreta i precizne muzikalnosti koji je odmah postao miljenik publike te je njegovo svako pojavljivanje na sceni izazvalo ovacije ...pročitajte cijeli tekst...
-
Baletni gala koncert Roberto Bolle i prijatelji, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 3. i 4. listopada 2017.
Piše: Ljiljana Gvozdenović
Baletani i balerine imaju kratak vijek aktivna trajanja. Neki od njih ne ostavljaju pozornicu ni kada tijelo više ne odgovara traženjima klasičnoga baleta te pronalaze načine da svoju umjetnost prezentiraju u obliku koji im omogućuje vrhunsku izvedbu i još važnije, nesebično ugošćuju sjajne plesače te ukazuju na nova lica. Roberto Bolle je fanatičan ljubitelj baleta ...pročitajte cijeli tekst...
-
Gala koncert zvijezda sanktpeterburškog baleta, opere i mjuzikla, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 5. i 6. lipnja 2017.
Piše: Ljiljana Gvozdenović
Cijela večer Gala koncerta zvijezda sanktpeterburškog baleta, opere i mjuzikla bila je, zbog pogrešna izbora repertoara i miješanja raznih glazbeno-scenskih oblika, pomalo zbunjujuća. Zemlja toliko velike baletne, glazbene i književne tradicije ima toliko toga za ponuditi, a publika bez obzira na svoje oduševljenje nekim trenucima koncerta ima pravo na puno više ...pročitajte cijeli tekst...
-
Baletni Gala koncert – Gostovanje baletnih zvijezda iz Sankt Peterburga, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 17. i 18. listopada 2016.
Piše: Ljiljana Gvozdenović
Poslastica večeri bio je duhovit i zahtjevan solistički broj nazvan 101, u koreografiji Erica Gauthiera, kojega je naša publika prvi puta imala priliku vidjeti. Sjajna izvedba zvijezde svjetskih baletnih kuća Vladimira Škljarova, besprijekornih linija i tehnike, neodoljiva šarma, ispričala je ponešto i o životu plesača, disciplini profesije i njezinu bolnom završetku ...pročitajte cijeli tekst...
-
65. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2014: Dubrovačke ljetne igre, Festivala Ljubljana, Slovensko narodno gledališče Maribor, Opasne veze, red. i kor. Valentina Turcu, Leo Mujić
Opasne veze su predstava za koju se u Dubrovniku tražila karta više, ponovno je potvrdila da plesno kazalište treba biti ravnopravno zastupljeno na svim ljetnim festivalima gdje to mogućnosti dopuštaju. Jer ukoliko se, kao u ovome primjeru, radi o vrhunskoj izvedbi, onda su svi sudionici na dobitku – koreografi i plesači, publika, a i festivali ...pročitajte cijeli tekst...
-
27. Muzički biennale Zagreb, Međunarodni festival suvremene glazbe, Zagreb, 6. – 13. travnja 2013.: Balet Slovenskog narodnog gledališča Maribor, Borut Kržišnik, Pjesme za razdoblje parenja, kor. Edward Clug; Sanda Majurec, Nychthemeron, kor. Saša Zurovac
Piše: Maja Đurinović
Zurovac je često bio sklon burtonovskoj estetici, otklonu u smjeru noćne more, ali do sada sam ipak imala dojam osobnosti likova, uspijevala sam prepoznati razlog, odnosno osjetiti smisao scenskog uprizorenja, izvođačkog utjelovljenja. Zurovac sada režira slike, pomiče ili zaustavlja te svoje likove u nekim pomacima teško dokučiva razloga
...pročitajte cijeli tekst...