Gostovanja

  • Sažeto, britko, poetično

    Gostovanje: Balet SNG Maribor, Sergej Prokofjev, Romeo i Julija, kor. i red. Valentina Turcu

    Piše: Maja Đurinović
    Autorica slijedi narativnu liniju drame a glazbeni predložak Prokofjeva slaže unutar svoje dramaturgije te poznate priče: jasno, sažeto, logično, britko, poetično i fatalno, i s light motivom poznate moćne i prijeteće glazbene teme baleta. Pritom znalački razigrava neke dijelove priče, poput uličnih sukoba družina Capuleti i Montecchi ili zabavno karnevalsko ludovanje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nacionalni balet iz Gruzije Sukhishvili na hrvatskoj turneji

    Najava gostovanja

    U subotu 6. i nedjelju 7. travnja u 19.30 u Koncertnoj dvorani Lisinski nastupit će Nacionalni balet iz Gruzije Sukhishvili, koji će nakon zagreba posjetiti Split, Zadar i Čakovec. Riječ o jednoj od najpoznatijih baletnih skupina koja je osnovana još 1945. godine i od tada ne prestaje osvajati publiku diljem svijeta....pročitajte cijeli tekst...
  • Četiri izbrušene minijature

    Gostovanje: Centro Coreografico Nazionale (Nacionalni koreografski centar) Aterballetto: MicroDANZA, koncept Gigi Cristoforetti; Eppur si muove, kor. Francesca Lattuada; Near Life Experience, kor. Angelin Preljocaj; An Echo, a Wave, kor. Philippe Kratz; A Gig, kor. Diego Tortelli

    Piše: Sanja Petrovski
    Prostori se transformiraju u mjesto izvedbe, ples se prilagođava ambijentu i samim svojim prisustvom stvara novu publiku. Zagrebačka izvedba bila je u strogo kontroliranim uvjetima: crna dvorana, male naznačene pozornice i svjetlo pridonijeli su novom iskustvu ove izvedbe. Sve je dobilo dozu minimalizma, krajnje čistoće te ogoljele i grube suvremenosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jarke boje ženskog trajanja

    Narodno pozoriše u Beogradu, Baletski triptih Infinitas: Poema Stanojla Rajičića, kor. Igor Kirov; Ptico, ne sklapaj svoja krila Enrika Josifa, kor. Miloš Isailović; Simfonijski triptihon Petra Konjovića (kor. Maša Kolar)

    U Simfonijskom triptihonu Maša Kolar i plesači (novim koracima) govore o različitim pristupima duhu, kultu, zanosu proljeća i mladosti kroz djela različitih baletnih umjetnika (Nižinski, Parlić, Bausch). Ona intuitivno sažima nostalgiju u tijelu za unutarnjim pokretanjem, anticipirajući (a ne pokazujući) da će žal za mladošću neminovno doći kad tad ...pročitajte cijeli tekst...
  • O uspjehu pothvata

    Gostovanje: Balet Narodnog pozorišta u Beogradu, Dušan Kovačević – Vojislav Kostić – Staša Zurovac, Ko to tamo peva, red. i kor. Staša Zurovac (u HNK-u u Zagrebu)

    Piše: Mladen Mordej Vučković
    Staša Zurovac našao je u Šijanovu filmu obilje materijala i nadahnuća da tu filmsku satiru balkanskog mentaliteta i alegoriju malograđanštine i licemjerja transponira u svoj vlastiti, prepoznatljivi, naglašeno groteskni plesni jezik, prepun energije i duhovitih detalja, ali i sjete koja se kroz to probija. Predstava je doživjela ogroman uspjeh i nevjerojatan broj izvedbi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jesu li nam potrebna ovakva gostovanja?

    Ukrainian Classical Ballet: Petar Iljić Čajkovski, Orašar, kor. Valerij Petrovič Kovtun; KD Lisinski, Zagreb

    Piše: Ljiljana Gvozdenović
    Gostovanja su potrebna samo ako su kvalitetna. Svoje izvedbe Orašara možemo i trebamo uspoređivati sa drugima ali na daleko boljoj razini od viđene. Možemo biti zadovoljni onim što imamo na pozornicama naših kazališta ali ima prostora za dizanje ljestvice kvalitete. Šteta da razina koju smo naučeni vidjeti od ukrajinskih umjetnika nije viđena i na predstavi izvedenoj u Lisinskom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ciklus vječitog kretanja

    70. Dubrovačke ljetne igre: Balet Marijinskog teatra, Sankt Peterburg, Rusija, Četiri godišnja doba, kor. Ilja Živoj

    Piše: Ljiljana Gvozdenović
    Okosnicu baleta čine mladić i djevojka, par koji prolazi sva godišnja doba a to su sjajni Roman Belyakov i izuzetna Ekatarina Kondaurova, balerina koja svojom izražajnošću i proživljenošću pokreta nadoknađuje poneki propust koreografije ili je oplemenjuje u trenutku kada se susrećemo sa ponekim često viđenim rješenjem koje koreograf nije uspio zaobići ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nekoliko misli s povodom

    Sanktpeterburška kazališna sezona u HNK u Zagrebu: Državno dramsko kazalište Prijut komedijanta, Solaris, kor. i red. Jurij Smekalov

    Piše: Maja Đurinović
     Izvrsni i očito radoznali, ruski baletni plesači, ovdje potpisani i kao glumci, podredili su se svim ograničenjima ovog izleta u moderni balet. Motiv spirale i povratak na početak, simbolična ljudska ruka koja probija zid u taj neki stari/novi prostor/vrijeme efektan je završetak koji možda više priziva kraj Kubrickove Odiseje u svemiru nego Lemov zagonetni planet ...pročitajte cijeli tekst...
  • Baletni medley

    Baletna večer Rudi i Isadora na 66. festivalu u Ravellu

    Program Rudija i Isadore sa solistima iz Scale te iz Baleta u Bostonu i Los Angelesu, sastavljen je po uzoru na program Roberta Bollea i njegovih prijatelja, ali s mnogo manje glamura. Prvi dio večeri ispunile su pretežno petominutne koreografije modernog predznaka, a drugi dio klasični pas de deuxi iz poznatih baleta u koreografiji Rudolfa Nurejeva
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ruska škola u glomaznom dekoru

    Gostovanje: Mađarska državna opera (Magyar Állami Operaház), Ronald Hynd / Franz Lehár, Vesela udovica, kor. Ronald Hynd (u Hrvatskom narodnom kazalištu u Zagrebu)

    Naša se pozornica pokazala premalom za glomazan staromodan dekor i toliki broj plesača, a zahvaljujući velikoj količini dekora, kostima i plesača na pozornici neke su plesne dionice izgubile dio svoje ljepote. Pamtiti će se izuzetni nastup orkestra, mogli smo uživati u suradnji dirigenta Kálmána Szennaija i plesača na pozornici i plemenitog zvuka koji je predstavu pratio ...pročitajte cijeli tekst...
  • U znaku Andreja Sorokina

    Gostovanje: Državno baletno kazalište Leonida Jakobsona, Sankt Peterburg, Ludwig Minkus, Don Quijote, kor. Johan Kobborg (prema Mariusu Petipau); Adolphe Adam, Giselle, kor. Marius Petipa (u HNK-u u Zagrebu, 8. i 9. svibnja 2018.)

    Piše: Ljiljana Gvozdenović
    Minkusova glazba sjajna je podloga za ples, a Kobborg ju je znao iskoristiti gradeći veseli plesni izraz na mladim i očito uvijek nastupa željnih plesača Jakobsonova kazališta. Oni su s pozornice prštali radošću, optimizmom, zanatskim umijećem karakternog plesa koji je odmah prešao i na publiku te su se u pauzi između činova mogla vidjeti samo ozarena lica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Na zadovoljstvo publike

    Gostovanje: Nacionalno kazalište Brno (Národní divadlo Brno), Češka Republika, 4 Elements (Hidden Order , kor. Lukáš Timulák; Sarabande, kor. Jiří Kylián; Falling Angels, kor. Jiří Kylián; Gnawa, kor. Nacho Duato) (u HNK-u u Zagrebu 4. svibnja 2018.)

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Gnawa Nacha Duata kao finalna koreografija večeri, svakako je i njezin vrhunac – gledatelju donosi zadovoljstvo svojom muzikalnošću, rasplesanošću, izravnom emocijom, jasnim muško-ženskim ulogama i dodirom folklornih gotovo arhetipskih elemenata. Ansambl Nacionalnog baleta iz Brna, uigrano je i odlučno izvelo svoj iznimno zahtjevan program ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zajedno u plesu, zajedno u kulturi

    Gostovanje: Austrian Ballet Gala, Europaballett Sankt Pölten, Austrija (u Hrvatskom narodnom kazalištu u Osijeku)

    Gotovo dvosatni glazbeno-scenski program koji su plesači Europaballeta izveli u Osijeku obuhvatio je gotovo sve plesne stilove. Među solistima posebno se interpretativno i tehnički istaknuo Florient Cador, izrazito gibak plesač, fluidnog pokreta i precizne muzikalnosti koji je odmah postao miljenik publike te je njegovo svako pojavljivanje na sceni izazvalo ovacije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zvijezda iznimna sjaja

    Baletni gala koncert Roberto Bolle i prijatelji, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 3. i 4. listopada 2017.

    Piše: Ljiljana Gvozdenović
    Baletani i balerine imaju kratak vijek aktivna trajanja. Neki od njih ne ostavljaju pozornicu ni kada tijelo više ne odgovara traženjima klasičnoga baleta te pronalaze načine da svoju umjetnost prezentiraju u obliku koji im omogućuje vrhunsku izvedbu i još važnije, nesebično ugošćuju sjajne plesače te ukazuju na nova lica. Roberto Bolle je fanatičan ljubitelj baleta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zbunjujući izbor programa

    Gala koncert zvijezda sanktpeterburškog baleta, opere i mjuzikla, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 5. i 6. lipnja 2017.

    Piše: Ljiljana Gvozdenović
    Cijela večer Gala koncerta zvijezda sanktpeterburškog baleta, opere i mjuzikla bila je, zbog pogrešna izbora repertoara i miješanja raznih glazbeno-scenskih oblika, pomalo zbunjujuća. Zemlja toliko velike baletne, glazbene i književne tradicije ima toliko toga za ponuditi, a publika bez obzira na svoje oduševljenje nekim trenucima koncerta ima pravo na puno više ...pročitajte cijeli tekst...
  • Susreti na špici

    Baletni Gala koncert – Gostovanje baletnih zvijezda iz Sankt Peterburga, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 17. i 18. listopada 2016.

    Piše: Ljiljana Gvozdenović
    Poslastica večeri bio je duhovit i zahtjevan solistički broj nazvan 101, u koreografiji Erica Gauthiera, kojega je naša publika prvi puta imala priliku vidjeti. Sjajna izvedba zvijezde svjetskih baletnih kuća Vladimira Škljarova, besprijekornih linija i tehnike, neodoljiva šarma, ispričala je ponešto i o životu plesača, disciplini profesije i njezinu bolnom završetku ...pročitajte cijeli tekst...
  • Uzbuđujuće plesno iskustvo

    65. Dubrovačke ljetne igre, 10. srpnja – 25. kolovoza 2014: Dubrovačke ljetne igre, Festivala Ljubljana, Slovensko narodno gledališče Maribor, Opasne veze, red. i kor. Valentina Turcu, Leo Mujić

    Opasne veze su predstava za koju se u Dubrovniku tražila karta više, ponovno je potvrdila da plesno kazalište treba biti ravnopravno zastupljeno na svim ljetnim festivalima gdje to mogućnosti dopuštaju. Jer ukoliko se, kao u ovome primjeru, radi o vrhunskoj izvedbi, onda su svi sudionici na dobitku – koreografi i plesači, publika, a i festivali ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mali sat povijesti s povodom

    27. Muzički biennale Zagreb, Međunarodni festival suvremene glazbe, Zagreb, 6. – 13. travnja 2013.: Balet Slovenskog narodnog gledališča Maribor, Borut Kržišnik, Pjesme za razdoblje parenja, kor. Edward Clug; Sanda Majurec, Nychthemeron, kor. Saša Zurovac

    Piše: Maja Đurinović
    Zurovac je često bio sklon burtonovskoj estetici, otklonu u smjeru noćne more, ali do sada sam ipak imala dojam osobnosti likova, uspijevala sam prepoznati razlog, odnosno osjetiti smisao scenskog uprizorenja, izvođačkog utjelovljenja. Zurovac sada režira slike, pomiče ili zaustavlja te svoje likove u nekim pomacima teško dokučiva razloga
    ...pročitajte cijeli tekst...