REPERTOAR U HRVATSKOJ

  • Majstorsko korištenje enterijera

    70. Splitsko ljeto: Hrvatsko narodno kazalište Split: Gospođa Bovary, kor. Valentina Turcu

    Piše: Sanja Petrovski
    Svojom nevjerojatnom lakoćom, šarmom i autentičnošću Irina Čaban Bilandžić uvlači publiku u svijet svoje Emme Bovary. Kombinacijom besprijekorne plesne tehnike i glumačke vještine s neporecivim talentom i urođenom karizmom, Irina uspijeva prikazati spektar ljudskih iskustava i različitih emocija duboko nesretne žene. Emma/Irina je tragična, tajnovita, strastvena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Razvodnjena baština

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Dora Pejačević / Krzysztof Penderecki, Sinfoni(ett)a, kor. Martin Chaix

    Piše: Sanja Petrovski
    Suzdržan, polomljen pokret s nekoliko naznaka i dodira folklornih elemenata čine cijelu večer vrlo decentnom. U predstavi se mogu primijetiti naznake različitih likova i radnji, ideja, čak sukoba, no dramaturški nedovoljno jasno u izvedbi na pozornici. Tema autorskog diptiha (Sinfonietta / Dora i Slava) Martina Chaixa je sinergija plesa, glazbe i slikarstva ...pročitajte cijeli tekst...
  • Jedini način da se preživi

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Grand finale: The Turtle and the Phone Booth, kor. Nadav Zelner

    Izvođači plešu cijelim tijelom, mimikom lica i kosom, prenoseći bogat koreografski jezik koji budi mnoge asocijacije, a koje se, poput misli, sjećanja i emocija izmjenjuju velikom brzinom. Plesači su jednako uvjerljivi i suvereni i u tjelesno zahtjevnim ekstatičnim, divljim brojevima, kao i u onima koji zahtijevaju suptilno nijansiranje kvaliteta pokreta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Španjolski folklor za gruzijsku žestinu

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Aleksandar Krein, Laurencia, kor. Vakthang Čabukiani, uprizorenje Nina Ananiašvili

    Piše: Sanja Petrovski
    Laurencia (Josephine Mansfield) i Frondoso (Valerij Ljubenko) su usklađeni partneri, vrlo korektni i čisti u svom umjetničkom izrazu. Drugi ljubavni par iskričavog i eksplozivnog karaktera, svirač Mengo (Takafumi Tamagawa) i njegova djevojka sa žutom ružom Pascula (Ami Inoue), djeluju nepogrešivo na sceni te su osvojili pozornicu i srca publike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pokret je poruka

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Wayne McGregor – Steve Reich, Dyad 1929; Massimiliano Volpini – Marjan Nečak, Light through the Fingers

    Piše: Maja Đurinović
    Dyad 1929. na glazbu Stevea Reicha je luckasta, zaigrana, pršteća, neumorna struktura koja može umoriti jer svojom intenzivnošću privlači silnu pažnju i stalnu promjenu fokusa. Vizualno geometrijski čisto, monokromno, scena i kostimi se prožimaju prizivajući na neki osebujan i pomalo duhovit način objedinjeni hommage Djagiljevu i Cunninghamu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Toplina plesa svih izvođača

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku i Hrvatsko narodno kazalište Split: Davor Bobić / Hans Christian Andersen, Snježna kraljica, kor. i red. Svebor Sečak

    Piše: Davor Schopf
    Koreograf i redatelj poveo je računa da spektakularni karakter predstave zadovolji odraslu publiku, a da njezina bajkovitost zaokupi dječju publiku i privuče je, ne samo baletu kao umjetnosti slikovitih pokretâ, nego i koreografiji. Snježna kraljica doista je prekretnica: ili će se poslije nje osječki baletni ansambl profesionalizirati ili ga doista ne treba biti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Furiozni ples na crnoj svadbi

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: William Shakespeare / Leo Mujić, Hamlet, kor. i red. Leo Mujić

    Piše: Maja Đurinović
    Prijelaz s izražajnosti riječi na izražajnu gestu, napor tijela, koreografiranu sekvencu, emotivne duete i nadasve moćne grupne scene, unutar kojih se često i više toga događa paralelno ili u furioznom uzročno posljedičnom nizu, uz toliko poznati predložak, nije umanjio ponovno proživljavanje sudbine Hamleta i onih oko njega, povučenih mračnim kaosom njegove duše ...pročitajte cijeli tekst...
  • Groznica baletne večeri

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Sad i nikad više, Adam i Eva, kor. Maša Kolar; Za nikad, kor. Jeroen Verbruggen

    Piše: Maja Đurinović
    Ako smo pomislili da je iza Maše Kolar teško napraviti nešto intenzivnije i žešće, prevarili smo se. Jer je s drugim dijelom večeri, radom 4never, Za nikad belgijskog koreografa Jeroena Verbruggena krenulo novo (pozitivno!) iscrpljivanje, nevjerojatni scenski kaos u kojem autorove ideje samo frcaju u nekom ludom, začudnom randomu toka svijesti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ravnoteže koje treba održavati

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Francesco Nappa – Massimiliano Volpini – Philippe Kratz, Prelaženje linije – Večer tri baleta (Scratch, kor. Massimiliano Volpini; „S“, kor. Philippe Kratz; Phases, kor. Francesco Nappa)

    Piše: Maja Đurinović
    U Scratchu baletne papučice kriju stopalo, špice podržavaju duge elegantne linije pozicija i gesta, i u Volpinijevom pomaku i dalje se opiru gravitaciji, sporosti i težini materije. Plesači u „S“ skinuli su papučice, a stopala u čarapama su podatna i artikulirana, lagano klize podom i mekano prianjaju. Fransesco Nappa u Phases ostavlja bosa stopala i uspostavlja partnerski odnos s podom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moćno i hrabro

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Autorska večer Angelina Preljocaja, La stravaganza / Noces, kor. Angelin Preljocaj

    Piše: Sanja Petrovski
    Ovakav izbor plesnog repertoara izazov je za splitski baletni ansambl i za publiku. Za pohvalu je ne samo sjajna tehnička izvedba baletnog ansambla, nego i zrelost u okušavanju novih pustolovina koje podržavaju drukčije izvedbene kvalitete. Plesači su u devet tjedana usvojili Preljocajev koreografski jezik, a obje koreografije su tjelesno složene i zahtjevne ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tradicionalni melos i sentiment

    Janica pleše / Pjesme iz hrvatske baštine III, autorica Vanesa Imrović

    Piše: Sanja Petrovski
    Sve u svemu, ugodna plesna večer u međimurskom tonu koja odudara od uobičajenih suvremenih i klasičnih plesnih izvedbi. Moderni balet je kod nas vrlo rijetko prisutan izvan institucija kazališta pa bih podržala mladu umjetnicu i autoricu Vanesu Imrović u koreografskim naporima i zamislima koje dramaturški još treba izbrusiti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Antologijsko djelo u nadahnutoj izvedbi

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Henrik Ibsen – Edvard Grieg – Edward Clug, Peer Gynt, kor. Edward Clug

    Piše: Maja Đurinović
    Takuya Sumitomo nesumnjivo nosi ovu predstavu s veseljem i strašću; ulogu Peer Gynta je bogato razradio i emotivno i izražajno ispunio, povezujući sve likove i svjetove kojima prolazi. Peer Gynt u viziji Edwarda Cluga i izvedbi zagrebačkog Baleta je kazališno djelo koje ispunjava i raduje, jedno od onih koje biste uvijek rado ponovno vidjeli
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ekscentričnost koja uznemiruje

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Čajkovski, kor. Cayetano Soto

    Piše: Maja Đurinović
    Može isprovocirati odnos glazbe i plesa, ali s druge strane, pogled plijene plesne sekvence, koje izranjaju iz tame, ili su vidljive tek kao siluete ili sjene. Plesači mijenjaju kvalitete i rukopise; u nekim dijelovima plešu na neko unutarnje brojanje, ignorirajući melodiju i tempo, u drugima kao da prkose glazbi, plješću i lupkaju, a onda razviju prekrasne duete ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesne eskapade Le Marchanda i Koka

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Veliki Gatsby, kor. i red. Leo Mujić

    Piše: Sanja Petrovski
    Aubin Le Marchand (Jay Gatsby) i Aaron Kok (Nick Carraway) vode kroz predstavu zadivljujuće ležerno, istovremeno strastveno i znalački. Veliki Gatsby je velika predstava, zanimljive tematike, napeta i dinamična sa sjajnim izborom glazbe, dok su plesačke vještine oživljavanja likova na sceni doista zadivljujuće. Nadam se njezinoj dugovječnosti i ansamblu bez povreda....pročitajte cijeli tekst...
  • Bijela jedra i crne sjene

    HNK Zagreb: Aram Hačaturjan, Spartak, kor. Jiří Bubeníček, dir. Valentin Egel

    Piše: Maja Đurinović
    Izvrsni protagonisti Takuya Sumitomo kao Spartak i Natalia Kosovac kao Valerija u najboljem su smislu – plesački i glumački, oličenje princeze i ratnika – oboje snažni i nježni, osjetljivi i profinjeni, a pritom tehnički vješti u iznimno zahtjevnim duetima s vrtoglavim akrobatskim elementima koji s smiruju u harmoniji tijela baletnog pas de deuxa. ...pročitajte cijeli tekst...
  • Oproštajni nastup Edine Pličanić

    Baletni gala koncert, Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, 9. studenoga 2022.

    Piše: Mladen Mordej Vučković
    Ovaj Baletni gala koncertu donio je oproštajni nastup naše nacionalne prvakinje Edine Pličanić. Za takvu iznenadnu odluku zasigurno je imala opravdane razloge. Svakako bi ta posljednja velika balerina HNK-a, proistekla iz naše sredine, zaslužila oproštajnu predstavu, i uvjeren sam da bi joj nova uprava HNK-a to upriličila, ali njezinu želju, treba poštovati ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krenuti dalje

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca: Transparada, kor. Mauro Bigonzetti, Maša Kolar, Walter Matteini, Ina Broeckx, Andonis Foniadakis, Ludmila Komkova, Marco Goecke, Nadav Zelner

    Piše: Maja Đurinović
    U Medium rare, koreografiji za živahnu ljudsku zajednicu koja se okuplja na svom travnjaku, dominiraju mladići, žestoki, samodopadni i kompetitivni, za razliku od jednog staloženog, posloženog ženskog sola. Zelner razvija svoju specifičnu tehniku. Energija frca, pokret je razbacan ali precizan, lica se iskrivljuju grimasama, a pulsirajuća tijela nikad ne miruju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sustipanski nocturno

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Veliki Gatsby, prema romanu F.S. Fitzgeralda, kor. i red. Leo Mujić

    Piše: Maja Đurinović
    U predstavi Veliki Gatsby nedostajalo je – plesa. Plesa kao tjelesne komunikacije i dinamične mreže odnosa, plesača koji imaju prostor i vrijeme dubinski istražiti unutarnju motivaciju i razviti početni impuls. Uz poštovanje spram odabrane metode, izbora glazbe i koreografije, balet se, u konačnici, čini nizom brojnih prolaza i scenskih skica, i prekratkih plesnih scena ...pročitajte cijeli tekst...
  • Začudni oblici žudnje

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gustave Flaubert, Gospođa Bovary, kor. i red. Valentina Turcu

    Piše: Maja Đurinović
    Balet o Emmi i onima oko nje vjerojatno je dosadašnji plesački vrhunac Ive Vitić Gameiro. Od svadbe do samoubojstva ona je neprestano na sceni koja se oko nje vrtloži i fatalno vuče na dno. Izražajna i suptilna, otvorena i podatna, uznemirena i željna uzbuđenja, ljubavi, života, u bezbrojnim nijansama eforta, Iva Vitić Gameiro se hrabro bori i istinski raspada pred svima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Strasno iznesene emocije i strahovi

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Evgenij Onjegin, kor. Vasilij Medvedev

    Piše: Sanja Petrovski
    Sjajnim izborom tumača naslovne uloge Onjegina, koreograf je već napravio pola posla. Lijepa i ekspresivna lika francuski plesni umjetnik Aubin Le Marchand je i plesački i glumački opravdao autorov izbor te izvrsno kreirao i iznio prototip suvišnog, melankoličnog čovjeka koji unatoč svim klasnim i ljudskim mogućnostima ne ostvaruje svoju sreću ...pročitajte cijeli tekst...
  • Emocionalno putovanje u neposrednoj blizini plesača

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Sergej Prokofjev, Romeo i Julija, kor. Jiří Bubeníček

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Novi riječki Romeo i Julija sigurno će imati veliki odaziv publike, kako lektirne, tako i one koja neće moći odoljeti izazovu katarzičnog emocionalnog putovanja u bliskom susretu s razigranim ansamblom. Julija Marije Matarranz de las Heras i Romeo Nicole Pratoa, nose predstavu s lakoćom obuhvaćanja prostora, stilskom čistoćom izvedbe te ravnotežom tjelesnosti i emocije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dojam fine patine

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Adolphe Adam, Giselle, kor. i red. José Carlos Martínez

    Piše: Maja Đurinović
    Ono što je nesumnjiva kvaliteta Martínezove Giselle je neobično čista i jasna dramaturgija priče bez, inače česte, pantomimske gestikulacije. Asuka Maruo (Giselle) prekrasno je izradila svoju ulogu. Ona je prava romantična, naivna seoska djevojka zaslijepljena ljubavlju. Tomislav Petranović (Albrecht) ima snažnu prisutnost, uvjerljivost i šarm ...pročitajte cijeli tekst...
  • Baletna slikovnica za velike i male

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Bruno Bjelinski, Mačak u čizmama, kor. i red. Ljiljana Gvozdenović

    Piše: Maja Đurinović
    Svaka od sedam slika šarolika je, razigrana, mizanscenski razrađena kombinacija scenskog pokreta, mime i baletnih brojeva na špici, s puno šarma i duhovitih detalja, unutar koje svaki plesač može pokazati svoje izvođačke kvalitete. Čini mi se, iz moje plesnokazališne pozicije, da u ovoj smanjenoj, zaigranoj i nepretencioznoj formi baletne bajke, sve odlično funkcionira ...pročitajte cijeli tekst...
  • Fauna više ne zanimaju nimfe

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca: Mediteranska trilogija: Igor Stravinski, Pulcinella, kor. Giovanni di Palma & Claude Debussy, Poslijepodne jednog fauna, kor. Maša Kolar & Maurice Ravel, Španjolska rapsodija, kor. Filipe Portugal

    Piše: Maja Đurinović
    Završni dio programa pripao je Španjolskoj rapsodiji. To je u svakom pogledu bio veliki finale riječkog Baleta u kojem su se izložile i stopile sve plesačke kvalitete: brzina, strast i ekspresija te dugačke klasične linije tijela na špici. Koreografija slijedi složenu partituru, neočekivana je u obratima, dinamična i snažna u oblikovanju prostora i neprestanom pregrupiravanju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Graditelji tijela s mekanom kralješnicom

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Decadance, kor. Ohad Naharin

    Piše: Maja Đurinović
    Decadance je majstorski koreografski rad s izvrsnim, posvećenim plesačima zagrebačkog Baleta, koji su, još dodatno gladni plesanja, u zadovoljstvu napora i znoja, prštali zadivljujućom, zaraznom, divljom energijom raspamećenih tijela. Pritom ni na trenutak ne gubeći savršenu preciznost u odnosu koreografije spram glazbe, partnera, prostora ili disanja grupe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dirljive varijacije

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Venatus / Migrations, kor. Aaron Kok

    Piše: Sanja Petrovski
    Čistoća i jasnoća pokreta neoklasičnog plesnog izričaja u koreografiji Migrations univerzalna je. Četiri različite boje kostima nose imigranti., dok je domicilno stanovništvo u crnom. Sve scenske situacije i odnosi između protagonista, nedvosmislene su i vrlo jasne. Aaron Kok kao koreograf, a i kao plesač posjeduje suzdržanu strast koja eksplodira u bravuroznoj tehničkoj izvedbi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Posvećena strast plesanja

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Ludwig van Beethoven, Patetična, kor. Douglas Lee; Igor Stravinski, Posvećenje proljeća, kor. Maša Kolar

    Piše: Maja Đurinović
    U Posvećenju proljeća razigrana, radoznala i ratoborna fauna u čiju je srž prirodom upisan nagon preživljavanja (i razmnožavanja), u svojoj nepromišljenoj zaigranoj bahatosti razmahala se po ispražnjenoj sceni ispod ohlađenog svoda. Kao da se iz pramemorije ljudskog tijela oslobađaju ptice, gmazovi, kukci i zvijeri u gracioznoj gordosti, divljoj brzini, snažnoj agresiji ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pravi spektakl

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Cesare Pugni, Esmeralda, kor. Vasilij Medvedev, Stanislav Fečo

    Piše: Sanja Petrovski
    Vasilij Medvedev i Stanislav Fečo majstori su dovršenih i zaokruženih slika i koreografija, živopisnih masovnih scena koje pršte dinamikom; a ništa ne prepuštajući slučaju, iz organiziranog kaosa jasno izdvaja nit priče. Uvježbani ansambl, glumački i plesački je dorastao svim segmentima izvedbe, osobito Eva Karpilovska (Esmeralda) i Jurgen Rahimi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečanost plesa

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Baletna gala večer

    Piše: Sanja Petrovski
    Baletna gala večer, možda za koreografe i plesne umjetnike nije izazov, no za publiku koja je izuzetno važan čimbenik kazališnog čina (u cijeloj Europi je posljednjih godina popularna sintagma razvoj publike) – to je itekako važan događaj, već sam po sebi promidžba i ustrajavanje na vidljivosti plesne umjetnosti u svijetu u kome sistematski i ustrajan rad ima sve manje pobornika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Umnažanje vremena

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Odiseja, kor. Walter Matteini i Ina Broeckx

    Piše: Maja Đurinović
    Riječka Odiseja kreće iz antičkog mita ali promišljajući slojeve značenja nataložene na priču kroz stoljeća prepoznavanja i interpretiranja arhetipskih obrazaca, dekonstruira i rastače libreto, dinamizirajući i umnažajući scensko vrijeme/prostor. Još jedan uspjeh riječkog Baleta koji hrabro, marljivo i s idejom i stavom održava kontinuitet i visoki profesionalizam ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ranjivost na grubost svijeta

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Petar Iljič Čajkovski, Labuđe jezero, kor. Daniel Cardoso

    Piše: Sanja Petrovski
    Obnavljanje predstave u Splitu bio je izazov za koreografa, ali i za plesače koji su zdušno prihvatili Cardosovu plesnu estetiku. Najveće iznenađenje predstave je Eva Karpilovska, koja je, snažna u svojoj ekspresiji, eksplozivna, tehnički savršena i glumački uvjerljiva, uprizorila Crnog labuda, tj. glavnu medicinsku sestru, zlokobnu čuvaricu zarobljenih duševnih bolesnika ...pročitajte cijeli tekst...
  • Klopka za autora

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Jane Austen — Leo Mujić, Ponos i predrasude, kor. i red. Leo Mujić

    Piše: Maja Đurinović
    Mujić dobro poznaje zagrebački balet koji već godinama održava najvišu razinu profesije i oduševljava individualnim i zajedničkim kreacijama. Podjela mi se čini savršena, svaka uloga je glumački izbrušena i usklađena s pokretom i dosljedno provedena, a postoji i zajednički nazivnik scenskog sklada, baletne ljupkosti koja zrači radosnu moć discipliniranih a kreativnih tijela ...pročitajte cijeli tekst...
  • Igra tijela, svjetla i vode

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Correr o Fado, kor. Daniel Cardoso

    Piše: Sanja Petrovski
    Predstava je sastavljena od niza spretno složenih glazbenih i suvremenih plesnih kompozicija na temu tradicionalnog portugalskog glazbenog izraza; svaki dio priča svoju strastvenu mladenačku ljubavnu priču.
    Kazališna izvedba bila je znatno dojmljivija od izvedbe na otvorenoj pozornici Sustipana. Cijela predstava sad je moćnija, cjelovitija i zaokruženija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Erupcija iz tamnih dubina

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Plamteća voda (Burning Water), kor. Andonis Foniadakis

    Piše: Maja Đurinović
    Andonis Foniadakis s plesačima riječkog Baleta zapalio je Kazalište. Plamteća voda (Burning Water) je, između ostalog, nepatvoreni otpor, fizičko izgaranje na sceni; organska erupcija energije koja napinje kožu i razglobljuje udove. Plesači u valovima preplavljuju kosu platformu scene, povlače se (ili su povučeni jačom silom?) i ponovno prelijevaju, uporno, angažirano, mukotrpno, fatalno ...pročitajte cijeli tekst...
  • Iznenađenja i suvremena egzotika

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Večer baleta i plesa

    Večer baleta i plesa je pravi antistresni program u trajanju od oko sat vremena koji se sastoji od jedanaest točaka koje obuhvaćaju raspon od varijacija iz poznatih baleta (Orašar, Smrt labuda, Gusar), preko latinoameričkih ritmova tanga, salse i bossa nove, do vrhunca večeri koji predstavlja kraća završna koreografija Kamo nas vodi? mlade koreografkinje Tesse Ljubić koju izvodi cijeli ansambl ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tri plesne mandale

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka: Čipka, koreografkinja Maša Kolar, skladateljica Tena Novak Vincek

    Piše: Maja Đurinović
    Čipka je djelo neupitne organske cjeline. I to se potvrđuje na svim razinama. Ansambl je precizan, skladan, posvećen, koncentriran i samozatajan u zajedničkoj misiji uspostavljanja svetog prostora mandale: izvedbenog i meditativnog. Kultivirana plesna zajednica jednako angažiranih pojedinaca koja je na trenutak uhvatila ravnotežu sa svemirom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U neprestanom gibanju

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Piazzolla / Stravinski, kor. Claudio Cangialosi, Kristian Lever, Douglas Lee, Stephen Delattre, Igor Kirov

    Piše: Sanja Petrovski
    Zanimljiv, nadahnut i izazovan izbor glazbe pridonio je i odgovarajućoj predstavi koja je – ukratko rečeno: živa i svježa, estetski na visokoj umjetničkoj razini. Igor Kirov koreografirajući Posvećenje proljeća radi ono što mu ide najbolje: ritualne i znakovite, izuzetno snažne masovne scene koje otvaraju prostor mogućnostima te prikaz ulaska u trans poštujući zakonitosti mitologije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dobro došli u Pirlipat!

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Petar Iljič Čajkovski, Orašar, kor. Mauro de Candia

    Piše: Maja Đurinović

    Riječki Orašar je drugačije, i na hrvatskoj sceni novo uprizorenje baletne bajke, hrabro u odnosu spram glazbenog predloška, uzbudljivo u suvremenom baletnom kodu plesanja, duhovito i osebujno u plesačkim interpretacijama i atraktivno za široku publiku. Marie del Mar Hernandez kao mala buntovnica Marie strasno je angažirana i glumački uvjerljiva. ...pročitajte cijeli tekst...

  • U svijetu lutaka

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Petar Iljič Čajkovski – Vladimir Malahov, Orašar, kor. i red. Vladimir Malahov

    Piše: Maja Đurinović
    Sve je pročišćeno, profinjeno, a koraci i figure izbrušeni; plesači očigledno uživaju u osvojenim i usvojenim novim nijansama plesanja klasičnog baleta; promijene su mirne i precizne, a premijerni protagonistički (i životni) partneri, Iva Vitić Gameiro i Guilherme Gameiro Alves su par iz snova: skladni u svakom pogledu, osjetljivi, nježni i pažljivi spram drugoga ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dragocjeni odabir

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: AnnonciationLa Stravaganza (Večer Angelina Preljocaja)

    Piše: Maja Đurinović
    Specifičnost Preljocajevih djela odabranih za zagrebački program jest neobična tema, ideja koja se, iako ju je moguće sažeti u razumljivi, mitsko povijesni narativni okvir, ubrzo rasplinjuje u otvoreni, apstraktni prostor unutarnjih čežnji, strahova, emocija, misli i asocijacija; što sve probija kroz maksimalno preciznu koreografsku i glazbeno vizualnu dinamiku strukture ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hommage Stravinskom

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Igor Stravinski, Giovanni Battista Pergolesi, Apolon & Pulcinella, kor. Martin Chaix, Giovanni Di Palma

    Koreograf Giovanni Di Palma se u Pulcinelli vješto koristi baletnim leksikom, s guštom, lakoćom i humorom, oslanjajući se na brzonogu virtuoznost raspoloženog ansambla. Šest plesačica i osmorica plesača suvereno vladaju tehnikom klasičnoga plesa; ona je, kao što i treba biti, sredstvo kojim se poigravaju – njihov je šarm opipljiv, a životna radost zarazna ...pročitajte cijeli tekst...
  • Šlageri i šlag na kraju sezone

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Balet o mladosti, kor. Igor Kirov

    Piše: Sanja Petrovski
    Pomno razrađena mizanscena pridonosi mediteranskoj i povremeno razuzdanoj atmosferi večernjeg i noćnog izlaska. Plesačice su u štiklama što otežava tehničke bravure, no zato djeluju elegantno i ženstveno. Svoj prepoznatljivi plesni rukopis Kirov je utkao u društvene plesove koji obogaćeni baletnom i suvremenom plesnom tehnikom dobivaju novu dimenziju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Izgubljene moći

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka i Muzički biennale Zagreb: Heroj je umoran, kor. Giuseppe Spota, sklad. Frano Đurović

    Piše: Maja Đurinović
    Na kraju tog bijelog dijela jedna je djevojka izdvojena. Njena će lomna usamljenost, neuspjeli pokušaj letenja (iznimno suptilna plesačka kreacija Nike Lilek) prizvati crvenog mišićavog junaka (izvrsni Hugo Rodrigues). Glazbeno scenska napetost pulsira scenom i rasti će, uz jednu poetsku digresiju do puknuća na samom kraju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Spletke u plavom

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Pierre Choderlos de Laclos – Giorgio Madia, Opasne veze, kor. i red. Giorgio Madia

    Piše: Maja Đurinović
    Opasne veze u koreografsko-redateljskom čitanju Giorgia Madie u prvom su redu iznimno dojmljiv vizualno-glazbeni doživljaj. Zapravo glazbena dimenzija ovog baleta možda je i fascinantnija od vizualne. Izbor glazbenih djela Josepha Haydena dramaturški i u svakom pogledu izvrsno posloženih nosi i vodi radnju, priča priču, motivira postupke i realizira stanja ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zahtjevna tehnika u novom ruhu

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Léo Delibes, Coppélia, kor. Aivars Leimanis

    Piše: Sanja Petrovski
    Preplitanje narativnog tijeka kroz minuciozno razrađene gegove, pantomimu, solističke varijacije i grandiozne masovne scene, svjedoči o tome kako Leimanis znalački posvećuje maksimalnu pozornost svakom detalju predstave. Besprijekorna tehnika Eve Karpilovske (Swanilda) praćena je zrelim glumačkim i umjetničkim dostignućem ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prema dokumentarnom

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka, i Masa Dance Company, Zagreb: Igračice s klupe, kor. Aleksandra Mišić

    Piše: Iva Nerina Sibila
    Igračice s klupe kompaktno su i lijepo osmišljena predstava, spretno izrasla iz realnog ambijenta, rađena očito s mnogo entuzijazma i povjerenja od svih uključenih. Dirljiva i duhovita, nakon ponešto preteatralnog početka, otvara nam svijet baletnih karijera, bez imalo mistifikacija ili težine, a kroz odlične izvedbe snažnih, osebujnih i razigranih protagonistica ...pročitajte cijeli tekst...
  • Gorko-slatka obljetnica kao prilika za apel

    Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku: Petar Iljič Čajkovski, Orašar, kor. i red. Waczlaw Orlykowski (rekonstrukcija predstave Baleta HNK Zagreb iz 1970. godine) – uz 50. izvedbu

    Problem osječkog Baleta nije samo lokalni problem, nego primjer poznatih neadekvatnih rješenja institucionalnog karaktera, te ga se treba početi polemizirati barem u plesačkim krugovima, ako već kazališna kuća nema razvijen senzibilitet prema baletu kao jednom od temeljnih izraza na kojima nacionalna kazališna kuća treba stabilno stajati i neprekidno rasti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Čarobni štapić Leonarda Bernsteina

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Serenada & Allegro, kor. Igor Kirov i Maša Kolar

    Piše: Iva Nerina Sibila
    I nakon cijelog furioznog prometa pokreta, u kome Maša Kolar ponekad kompleksnije, ponekad jednostavnije. Serenada & Allegro lijep je glazbeno-baletni doživljaj, rad plesnih umjetnika koji djeluju unutar hrvatskog konteksta, a u izvedbi ansambla koji kvalitetno spaja klasičnu baletnu preciznost i liniju, sa suvremenom, urbanom energijom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ispunjeno i sa smješkom

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: 4 bolera, kor. Maša Kolar, Kristian Lever, Shota Inoue i Andonis Foniadakis

    Piše: Maja Đurinović
    I na kraju baletne večeri povratak na pravi, Ravelov Bolero, upisan u povijest plesa u bezbrojnim inačicama; ali sada u posve šašavom pomaku i uskom blistavo bijelom kostimu sa resicama . Petero izvođača savršeno sinkronizirani, ozbiljni, posvećeni izvedbi, vibriraju i skakuću na pet malih trampolina u strogoj i preciznoj formi ulančanih serija pokreta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zarobljeni u priči

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Thea von Harbou – Jiří Bubeníček, Metropolis, kor. i red. Jiří Bubeníček

    Piše: Maja Đurinović
    Nema sumnje da su neke antologijske scene filma iz 1927. godine i danas očaravajuće i Bubeníčekovi scenski citati bi mogle biti izvrsne točke zajedničkog sjećanja i posveta antologijskom filmskom djelu, da je postojala bilo kakva druga nadgradnja osim ideje prijenosa filma. Čini se neobičnim da autor nije imao hrabrosti ili uopće potrebe prodrijeti malo dublje u materijal ...pročitajte cijeli tekst...
  • Diptih dvaju ansambala

    Splitsko ljeto, HNK Split, HNK „Ivana pl. Zajca“, Rijeka; Bernstein pleše, kor. Maša Kolar, Igor Kirov

    Piše: Sanja Petrovski
    Velika lakoća i muzikalnost daju pečat Allegru, prvom dijelu diptiha. Balanchinovski stapajući koreografiju, ples i glazbu, uvodeći plesače kada se uvodi novi instrument ili motiv, Maša Kolar se vedro i pametno poigrala kvalitetama optimističnog i radosnog Bernstainovog duha; iz čega, kako se navodi u knjižici, „proizlazi allegro kao oznaka za karakter“ ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sveta geometrija

    64. Splitsko ljeto, 14. srpnja – 14. kolovoza 2018.: Narodno pozorište Sarajevo, Faun / Stabat mater, kor. Edward Clug

    Piše: Sanja Petrovski
    U koreografiji Stabat mater Edward Clug majstorski oslikava koreografske kompozicije jednostavnim pokretima koji se matematičkom pravilnošću izvode kroz repeticije, u kanonu, mijenjajući fronte. Cijela predstava je fino tkanje plesnih kompozicija koje posjeduju dubinu misli i osjećaja, a nastali su pomnim istraživanjem koreografa i plesača
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kip i zrcalo

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Gustav Mahler - Valentina Turcu, Smrt u Veneciji, kor. i red. Valentina Turcu

    Piše: Maja Đurinović
    Sve zreliji i scenski moćniji Guilherme Gameiro Alves daje Crnom Anđelu složenu tjelesnu opipljivost, s demonskom aureolom prekrasnog pticolikog zavodnika. U njegovim maštovito postavljenim, izvrsno odplesanim i glumački proživljenim duelima s Aschenbachom, potonji je sve lomniji, ranjiviji, osjetljiviji pred ljepotom dječaka / života koji mu upravo izmiču ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesno pripitomljavanje Osijeka

    Europaballet St. Pölten i Hrvatsko narodno kazalište u Osijeku, Odjel za suvremeni ples Glazbene škole Franje Kuhača, Osijek: Mali princ, kor. Reiner Feistel

    Postavom koreografije Malog princa u Osijeku, odabirom vokabulara i glazbe, koreograf Reiner Feistel gledateljima usmjerava fokus na pojedine likove, odnosno mlade plesače, stavljajući u drugi plan radnju i kronološki razvoj. Baš kao i autor djela Antoine de Saint-Exupéry, Feistel primjenjuje misiju Malog princa za uspostavom odnosa među ljudima ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prema majstorskom receptu

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Gioachino Rossini i Mauro Bigonzetti, Rossini Cards

    Piše: Maja Đurinović
    Pokret i glazba se savršeno prožimaju, a niz neočekivanih izmjena grupe i izdvojenih malih priča tvore čvrsti dramaturški okvir. Čudesno je napet i tajnovit te poetski skulpturalan duet Marie del Mar Hernandez i Héliasa Tur Dorvaulta; odlični su zrcalni ženski duet Nike Lilek i Laure Orlić te marionetski zaigran trio; superioran solo na špici riječke baletne dive Marte Kanazir ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sreća prati odvažne

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Adolphe Adam, Gusar, kor. Aivars Leimanis

    Piše: Sanja Petrovski
    Pozornost i srce publike pripali su Robu koga igra Aaron Kok. Planetarno poznate varijacije strasno i vrhunski izvedene kombinacijama s više skokova u jednom, brojne kombinacije pirueta, a sve to izvedeno eksplozivno, s neopisivom lakoćom. Entuzijazam koji pokreće plesače, snažan ansambl i odlični solisti, rezultirali su izvedbenim i vizualnim spektaklom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svevremenska plesna simfonija Milka Šparembleka

    Slovensko narodno gledallišče Opera in balet Ljubljana: Balet 100 (Lok (Luk), Žica, Pastoralna simfonija), kor. Pia i Pino Mlakar, Vlasto Dedović, Milko Šparemblek

    U Pastoralnoj simfoniji Milko Šparemblek maksimalno proučenu glazbenu građu (Ludwig van Beethoven) transponira u plesnu nadgradnju radosti pri susretu s prirodom. Dinamika plesa, majstorsko korištenje scenskog prostora, zanimljiva rješenja u formacijama grupa te osebujni ritam izmjene događanja, zadivljuju i zaslužuju sve pohvale
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Tamni odraz Melankolije

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Elizabeta Austrijska – Sissi, kreacija, koreografija i režija Patrice Bart

    Piše: Maja Đurinović
    Predstava će se zasigurno pamtiti po iznimno dojmljivim, simboličnim scenama izložene krhkosti Sissi (Natalia Kosovac) i njezina tamna odraza Melankolije (Iva Vitić Gameiro), emotivnih prosjaja i ponora moderne, suptilne, obrazovane žene stiješnjene u zlatni kavez, štogod to značilo. Vjerujem da je to još jedna baletna priča koju će publika voljeti
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dan´zorovo srce

    Hrvatsko narodno kazalište Split: balet-opera Atlantida: Legenda o Dan´zoru, autor Mirko Krstičević, red. Goran Golovko, kor. Igor Kirov

    Piše: Sanja Petrovski
    Svevremenska mitska priča može se iščitavati kroz nekoliko razina vezanih uz postanak raznih legendi i religija cijeloga svijeta. Temeljena na kontrastu pjevači – plesači, Plesni izraz Igora Kirova djeluje suzdržano i prigušeno, plesači pokretom poput grčkog kora prate radnju koja se pripovijeda u prvom planu. Živa ljudska tijela su masa u neprestanom gibanju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Komorna spektakularnost

    Svečana izvedba baleta Jevgenij Onjegin povodom 25. obljetnice umjetničkog rada i Prešernove nagrade Valentini Turcu, SNG Maribor, 17. veljače 2018.

    Komornu spektakularnost izražavaja kostimi, scena i svjetlo, a Valentina Turcu svojim neoklasičnim, visokoestetičnim koreografskim stilom i pokretima kroz ples, koji nisu pantomima te nepogrešivim dramaturškim ritmom, suvremeno portretira likove različitih temperamenata i raspoloženja. Solisti donose svoje uloge s mnogo scenskog senzibiliteta i energije ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kaleidoskopsko razlamanje priče

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Ivica i Marica, kor. Gina Patterson

    Piše: Maja Đurinović
    U priči u kojoj su glavni likovi djeca (odlično ih, čisto i motivirano, utjelovljuju plesači Michele Pastorini i Maria del Mar Hernandez) autorica koreografiju prožima ritmičkim i dinamičkim elementima nalik na plesnu stilizaciju dječjih igara, a oni se u okruženju leptirastih bića, sjena i prikaza, nošeni Mozartovom glazbom nježno pretaču u stalno nove oblike
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Arhivi tijela umjetnika lakoće

    Impresije s generalne probe baleta U svakom slučaju, HNK Ivan pl. Zajca Rijeka, 16. studenoga 2017.

    Koreograf i njegov autorski tim drskim su potezom izveli dvostruku čaroliju: skinuli sve što smo dosad znali o baletu, a potom nas naveli da povjerujemo kako svjedočimo magičnom trenutku čiste ljepote, jedinstvenom, neponovljivom. Plesači tako postaju sablasti onostranog ove raskošno dekorirane zgrade, ali i ljudi koji nas gledaju u oči i čiju toplinu tijela osjećamo ...pročitajte cijeli tekst...
  • Otupljeni bridovi krhotina

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Apoksiomen, kor. i red. Claudio Bernardo, glazba Tamara Obrovac i Yves de Mey

    Piše: Maja Đurinović
    Apoksiomen nije balet koji bi trebao oduševiti virtuoznošću i spektaklom; on budi tjelesno sjećanje na rituale zajednice, a vizualnom estetikom prelijevanja scena smiruje i otupljuje oštre bridove krhotina prepoznatih priča. Predstava je zajednička reminiscencija, i pokušaj restauracije ljudskih bića kao proces čišćenja, skidanja nataloženih slojeva boli ...pročitajte cijeli tekst...
  • Crveni ruž za Lady Macbeth

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka i Maša Kolar: Macbeth, kor. Maša Kolar, glazba Višeslav Laboš, Tena Novak Vincek

    Piše: Maja Đurinović
    Riječki Macbeth tjelesnim je rječnikom opetovana priča iz Shakespeara. Ne postavlja nova pitanja, tek svjedoči i interpretira zastrašujuće ljudsko izobličenje. A aktualna je već samim naslovom; zar ovo tamno i kaotično vrijeme politike toliko zaprljane žudnjom za vlašću ne pretvara naočigled poznanike, prijatelje, nekadašnje hrabre ljude od znanja i nadahnuća, u neprepoznatljive makjaveliste ...pročitajte cijeli tekst...
  • Split i Kirov vole se javno

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Derviš i smrt, kor. Igor Kirov

    Piše: Maja Đurinović
    Tomislav Petranović kao izvanjski Nurudin (njegovo ime znači svjetlost vjere), dominira kao scenska vertikala, središte i ishodište uprizorenja koja izviru iz nijansi tame njegove svijesti, od tople tame bdijenja u tekiji, do crnila zatvorske more. Predstava je u cjelini dojmljiva, nesumnjivo po mjeri angažiranog splitskog ansambla i ukusu splitske publike, što obećava i dalje puno kazalište ...pročitajte cijeli tekst...
  • Raskošna nepretencioznost

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Saša Evtimova, Martin Chaix, Igor Kirov, East West – baletni triptih

    Piše: Sanja Petrovski
    Sinfonietta francuskog koreografa Martina Chaixa na glazbu Krzysztofa Pendereckog, bila je snažna i dojmljiva. Dramaturški nabijena glazba praćena radnjom i pokretom iste kvalitete govori o dvije umjetničke sile. Prva, vezana uz glazbu, uznemirujuća je i oštra, a druga – nadahnuta djelima likovnog umjetnika Yvesa Kleina – smirenija, stabilna i opuštenija ...pročitajte cijeli tekst...
  • Moć scenskog zamaha

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Miroslav Krleža – Leo Mujić, Gospoda Glembajevi, kor. i red. Leo Mujić

    Piše: Maja Đurinović
    Mujić ima moć velikog scenskog zamaha koji kombinira u više planova; on u trenutku pokreće stilizirani i pažljivo vođeni ali opet – strasni vrtlog ljudskih sudbina, čežnji, odnosa i fatalnih susreta kao pokretača daljnjeg tijeka radnje, tako karakterističan za Krležine životom opijene, zaplesane stihove koji se onda na trenutak smiri u prepoznatljivoj slici ...pročitajte cijeli tekst...
  • Teatar geste i grimase

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Petar Iljič Čajkovski, Labuđe jezero, kor. i red. Staša Zurovac

    Piše: Maja Đurinović
    Vrhunac neke vrste nesumnjivo namjerne provokacije i potpuni pad baleta dešava se u trećem činu kad studenti glume preuzimaju karakterne plesove a plesači ostaju statisti. Studentske etide su još otežane kostimima koji izgledaju vrlo artificijelno ali su u krutosti i voluminoznosti potpuno neprikladni za vjerojatno prije postavljeni pokret
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nezaštićena vrsta (2)

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Petar Iljič Čajkovski, Labuđe jezero, kor. i red. Vladimir Malahov (druga postava)

    Piše: Maja Đurinović
    Koreograf Malahov izjavio je da se do posljednjeg trenutka nisu mogli odlučiti za premijernu postavu, čime je potvrdio trenutnu situaciju nedostatka neprikosnovenih prvaka ali i poziciju mogućnosti biranja između više talentiranih protagonista. Natalia Horsnell i Guilherme Gameiro Alves su iznijeli drukčiji par, nekako aktivniji, suvremeniji, zemaljskiji od premijernog ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nezaštićena vrsta

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Petar Iljič Čajkovski, Labuđe jezero, kor. i red. Vladimir Malahov

    Piše: Maja Đurinović
    Mlada Miruna Miciu je hrabro odgovorila na izazov neopisivo zahtjevne dvostruke uloge Odette/Odilije, bijelog i crnog labuda, u skladnom partnerstvu sa Schifanom. Vrlo je nježna i krhka, lijepih ruku i mekanog vrata, dobre tehnike, i sve je to pred umjetničkim rastom. Zagrebački ansambl ima uistinu sjajne plesače koji se daju bez ostatka
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Povratak bijelom baletu

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Herman Severin Løvenskiold, La Sylphide, kor. Karina Elver (prema Augustu Bournonvilleu)

    Piše: Sanja Petrovski
    Nositeljica tragične priče o vili koja je zaljubljena u škotskog mladića Jamesa je beskrajno prozračna i lagana Hazuki Tanase. Savršene linije, velike brzine, nepokolebljiva u svojim balansima, umilnošću i gracioznošću dočarava nestvarne i snovite čežnje ljudskog srca. Njezin partner je Artjom Žusov, vrlo nadaren plesač i sjajan glumac
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Prilika za otvaranje teških tema

    14. Dani plesa, Slavonski Brod, 20. – 28. veljače 2017.: Gala večer hrvatskih nacionalnih baletnih ansambala, 23. veljače 2017.

    Piše: Mihaela Devald
    Gala večer hrvatskih nacionalnih baletnih ansambala svakako je praksa koju treba podržati i razvijati. To je jedinstveni susret baletnih plesača, ali i ravnatelja Baleta nacionalnih kazališnih kuća, koji im omogućava da se osobno i umjetnički upoznaju te da steknu uvid u međusobne umjetničke dosege i stremljenja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sankt-Peterburg kao nedostižan uzor

    Uz nastup Anamarije Marković na Međunarodnom baletnom natjecanju Vaganova Prix i izlaganje na 47. međunarodnoj konferenciji o plesnim istraživanjima u organizaciji CID UNESCO-a, Sankt-Peterburg, 2016.

    Po dolasku u Sankt Peterburg Anamarija Marković prolazi i drugi i treći krug natjecanja Vaganova Prix te u konačnici osvaja posebnu nagradu žirija, moralno i materijalno možda i najznačajniju, a to je desetomjesečna stipendija za usavršavanje na znamenitoj Akademiji Vaganova. Nagradu joj je uručila slavna balerina Irina Kolpakova
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Meditacija i akcija

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Tamni pejzaži, kor. Marijana Krajač; Bolero, kor. Maša Kolar

    Piše: Maja Đurinović
    Obje autorice ostale su vjerne svojim umjetničkim istraživanjima i poetikama, i u tom smislu nema iznenađenja nego samo produbljivanje i potvrda kvalitete. Hrabrost i povjerenje su se nesumnjivo isplatili, a središnja nacionalna kazališna kuća kao i hrvatska (i baletna i suvremena) plesna scena bogatiji su za dva recentna rada ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krik u plavom

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka: Dogma, kor.Balázs Baranyai; Šah-mat, kor. Raza Hammadi

    Piše: Maja Đurinović
    Balázs Baranyai, v.d. ravnatelja Baleta izborio je plesačko pojačanje, te je na sceni zaigrao siguran, profesionalan, koherentan, uvježban ansambl čije su kvalitete i plesački potencijali mudro i dobro iskorišteni. I u tom smislu treba istaknuti sve plesače večeri. Dogma je u smislu plesnog rječnika suvremeni balet, a drugi dio večeri Šah-mat bio je ugodno iznenađenje ...pročitajte cijeli tekst...
  • Kirov – Goldenberg varijacije

    62. Splitsko ljeto 14. srpnja – 14. kolovoza: Hrvatsko narodno kazalište Split, Na putu, kor. Igor Kirov

    Piše: Sanja Petrovski
    Teško je ne usporediti prošlogodišnju predstavu 5 do 12 i ovogodišnju Na putu. Slična dinamika, mnoštvo detalja, detaljno razrađene plesne sekvence, zanimljiva koreografska rješenja, neobične i snažne scenske slike, govore o prepoznatljivom scenskom rukopisu Igora Kirova. Zajedništvo ansambla gotovo je opipljivo na sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • Što bi rekao von Kleist?

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Bruno Bjelinski – Giorgio Madia, Petar Pan, kor. i red. Giorgio Madia

    Piše: Maja Đurinović
    Talijanski koreograf i redatelj Giorgio Madia je projektu pristupio beskrajno pažljivo i analitički; način na koji sluša i čuje i vizualizira glazbu, koja uopće nije lagana, je fascinantan, zanatski čist i silno duhovit. Plesači se, čini se,  uistinu s nestašnim veseljem igraju scenske bajke, vidljivo očarani osvajanjem dosad nedostižnih dimenzija visine
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poziv u pomoć

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca: Gala balet – Uz i nakon premijere

    Piše: Maja Đurinović
    Kad uzmemo u obzir da su dva (solo varijaciju iz Raymonde i Giselle) od šest baletnih dijelova Gala baleta izvele učenice, i da je riječki Balet zapravo trinaest plesača od kojih je samo dio spreman za klasične pas de deuxe, postavlja se pitanje – što dalje? Odnosno kako planirati, krenuti u novu sezonu? S koliko aktivnih, spremnih plesača? ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pogreška zvana ljubav

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Sergej Prokofjev, Romeo i Julija, kor. i red. Patrice Bart

    Piše: Maja Đurinović
    Iva Vitić Gameiro zaplesala je svoju prvu veliku ulogu dražesno, lagano i poletno, glumački i tehnički izrađeno, pročišćeno i u bogatoj paleti emotivno nijansiranih eforta. Znali smo je kao suptilnu, profinjenu plesačicu ali sad je, podržana Schifanom, ne izgubivši svoje kvalitete, pokazala sigurnost i visoko umijeće baletne umjetnice
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Nižinska i Slavenska – dvije maverick balerine

    Uz stotu obljetnicu rođenja Mije Čorak Slavenske

    Piše: Andreja Jeličić
    Djelovanje u Ballet Russe predstavljalo je za Slavensku zastoj u procesu konstruiranja klasične balerine, procesu koji je nastavila odlaskom iz trupe kojoj se kasnije, prema Fredericu Franklinu, ne odričući se više svoje umjetničke slobode, vratila. Na kraju se ipak našla u modernom, dramskom izrazu, dostigavši vrhunac karijere ulogom Blanche u vlastitoj plesnoj trupi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Pravi bombon

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Louis Joseph Ferdinand Hérold – Peter Ludwig Hertel, Vragolasta djevojka, kor. Norman Arthur Dixon, prenio Dinko Bogdanić

    Piše: Sanja Petrovski
    Eva Karpilovska je vrlo dobar odabir za ulogu Lise. Tehnički sjajna, skladne i mladalačke pojave, uvjerljivo je odigrala ulogu vrckaste, mlade i zaljubljene djevojke koja se zna izboriti za svoje prioritete. Bila je to dosad možda i njezina najbolja uloga. Njezin partner Ivan Boiko (Colas) bio je stilski odmjeren i vrlo solidan
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Slavlje hrvatskih baletnih ansambala

    13. Dani plesa, u čast Miji Čorak Slavenskoj, Slavonski Brod, 20. veljače – 27. veljače 2016.: Gala večer hrvatskih nacionalnih baletnih ansambala, Kazališno-koncertna dvorana Ivana Brlić Mažuranić, Slavonski Brod, 23. veljače 2016.

    Zahvaljujući Miji Čorak Slavenskoj i njoj u čast u Slavonskom Brodu okupila su se sva četiri nacionalna Baleta koja su sa zadovoljstvom poslala svoje predstavnike. Bilo je to 20. veljače – na stoti rođendan velike baletne umjetnice i povijesni trenutak jer su iste večeri na jednoj pozornici nastupila sva četiri nacionalna baletna ansambla ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poetika strasne brzine

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: San ivanjske noći, kor. i red. Leo Mujić

    Piše: Maja Đurinović
    San ivanjske noći u koreografiji i režiji Lea Mujića vratio je riječki balet na doličnu razinu primjerenu nacionalnom Baletu. Svi plesači besprijekorno funkcioniraju u mujićevskom organiziranom i strogo kontroliranom, nabrijanom košmaru u kojem nema vremena za disanje, za tjelesnu kemiju jer glazba tjera i vuče i pleše se bez predaha
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Krive su žene

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Staša Zurovac – Marjan Nećak, Modrobradi, red. i kor. Staša Zurovac

    Piše: Maja Đurinović
    Nije problem u (željenom) umjetničkom košmaru koji, jednom pokrenut, ima svoju zaumnu, naslutivu logiku. Problem je što se ovdje, umjesto homogenog tijela predstave u koji bi bili utkani plesači, tekst i glazba, sve stalno zaustavlja pa ponovno kreće i objašnjava, štuca i zamuckuje, čime je neutralizirana poznata energija Zurovčevih baleta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ostaje samo pitanje zašto?

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Sex, kor. Balázs Baranyai

    Od samog početka predstava je djelovala nekako poznato, ali je bilo teško pokazati prstom što je točno u pitanju. Nakon početne nevjerice, dileme više nije bilo – sličnosti je bilo previše, prečesto i nisu imale svrhu citiranja odnosno referiranja na originalna djela. U jednom trenutku sav je trud i rad svih uključenih u predstavu (a sigurno ga je bilo) pao u vodu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Skladno i virtuozno

    61. Splitski ljeto, 14. srpnja – 14. kolovoza 2015. Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split, 5 do 12, kor. Igor Kirov

    Piše: Sanja Petrovski
    Sloboda pokreta, tjelesna raskoš, eksplozivnost, snaga i neusiljenost, obilježja su splitskih plesača među kojima treba isdvojiti Mihaia Mezeia – karizmatičnog, srčanog, prepunog tjelesnog naboja, zatim plesačice eksplozivne snage Irinu Čaban Bilandžić i Mateu Milas te poetičnu i dražesnu (možda fizički najbližu suvremenoj plesnoj tehnici) Leonu Sivoš ...pročitajte cijeli tekst...
  • Onkraj ovozemaljskog

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ludwig Minkus, Bajadera, kor. Vasilij Medvedev (prema izvorniku Mariusa Patipaa)

    Piše: Maja Đurinović
    Koreograf i autorska ekipa sačuvali su razinu profinjenog ukusa petipaovskog baletnog spektakla te popularne egzotične, romantične priče o ljubavi, taštini, izdaji i ubojstvu, te otvorili prostor za plesačke interpretacije. U prvom redu tu je Guilherme Gameiro Alves (Solor), dok Edina Pličanić (Nikija) pri svakoj pojavi nosi karizmu baletne dive
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sve nijanse erotike

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Tramvaj zvan čežnja, kor. i red. Dinko Bogdanić, glazba Mladen Tarbuk.

    Piše: Sanja Petrovski
    Na premijeri je ulogu Blanche DuBois tumačila izvrsna Elena Nikolaeva. Dražesna, glumački sofisticirana, tehnički upečatljiva, uvjerljivo je odigrala ulogu razmažene, neurotične Južnjakinje koja bježeći od svoje prošlosti, iznova doživljava situacije koje je odvode u propast. Predstava je protočna i dramaturški znalački vođena
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Između svjetla i sjene

    28. Muzički biennale Zagreb i Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu, Kraljevi bogova (Tomislav Oliver, Kompleksna poezija; Ivana Kiš, Mehanizam sebičnoga gena) kor. Pascal Touzeau

    Piše: Maja Đurinović
    Kompleksna poezija je u svakom pogledu kompleksan rad, iznimno zahtijevan i u glazbenom i koreografskom segmentu. I ako je skladatelj pronašao prvi poticaj u istočnjačkoj duhovnosti i estetici (u djelu U pohvalu sjene japanskog književnika Tanizakija), koreograf je uhvatio rezonancu na zapadnjačko hrabri, tjelesno napeti, forsytheovski način ...pročitajte cijeli tekst...
  • Dražesno, nepretenciozno i uvjerljivo

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Bruno Bjelinski: Mačak u čizmama, kor. i red. Ljiljana Gvozdenović

    Piše: Sanja Petrovski
    Mačak u čizmama, zaigrana i sjajna, duhovita predstava zadivljujuće tehnički izvedena kod mlađe publike, nažalost, ipak mislim da teže prolazi. Uglavnom je to predstava za djecu koja se bave baletom. No odrasli, u bijegu od svakodnevnog i sve bržeg tempa života i rada, imaju puno razloga za neopterećeno gledanje ove dirljive predstave pune ljubavi i mašte ...pročitajte cijeli tekst...
  • Zakopano u pijesku

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Šeherezada, kor. Leo Mujić; Carmen, kor. Ronald Savković

    Piše: Maja Đurinović
    Ronald Savković je baletnom uprizorenju pristupio više kao redatelj scenskih slika nego koreograf, što je samo po sebi moglo biti vrlo uzbudljivo i drugačije u proizvodnji dramatičnog naboja između likova. Savković niže sjajne, efektne slike; živopisno razvedena scena je silno napeta u dramatičnim tišinama okamenjenog pokreta ...pročitajte cijeli tekst...
  • Onaj koji sumnja

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Johannes Faust passion, kor. i red. Milko Šparemblek

    Piše: Katja Šimunić
    Predstavu utvrđuje, natkriljuje, pokreće kvartet u kojemu se neprestance križaju svjetlo i tama: Faust i Mefistofeles, Margareta i Lilith. Tamás Darai kao Faust zadivljuje lakoćom kojom izvodi tehnički zahtjevne sekvencije i plijeni finoćom gestike. Milko Šparemblek kreirao je ozbiljnu, zapitanu predstavu o ljubavi, znanju, vjeri, sumnji, umjetnosti ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ljubav prema nacionalnoj baštini

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Fran Lhotka, Đavo u selu, kor. Pia i Pino Mlakar, kor. prenijeli Ljiljana Gvozdenović i Dinko Bogdanić

    Piše: Sanja Petrovski
    Uigran par Artjom Žusov (Mirko) i Eva Karpilovska (Jela) djeluju skladno i harmonično na sceni. Ulogu Đavla samouvjereno je i snažno odigrao Mihai Mezei. Uvježban, razigran i zaigran baletni ansambl, svojom koncentracijom i posvećenošću i najsitnijim folklornim koracima pridonio je veličanstvenom scenskom dojmu ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plačimo zajedno

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta Ivana pl. Zajca, Rijeka: Antonio Vivaldi / Georg Fridrich Händel, Barok balet / Dozvoli mi da plačem, kor. Ronald Savković / Balazs Baranyai

    Piše: Maja Đurinović
    Pprazna osiromašena scena (u zlatnom okviru HNK-a) je realnost, ali umjetnost je tu da je ispuni, otopli, osmisli, pokrene, oljudi. Uz toliko glupih, ružnih, prljavih stvari u kazalište se ide po nešto drugo. A ako publika i ima opravdanih sumnji spram nekih procesa oko kazališta, balet je nekako uvijek bio mjesto razvidnog istinskog umjetničkog truda i angažmana ...pročitajte cijeli tekst...
  • Hrabro i s entuzijazmom

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu: Ženski rukopis, kor. Simona Unterajter, Pavla Pećušak, Ksenija Durán Krutove

    Piše: Maja Đurinović
    I koliko je Budoir posve drugačiji od Drakule, One Crazy Night Ksenije Durán Krutove je opet sasvim treća priča. Srećom (budući je posljednji dio triptiha), vrlo živa i duhovita, temperamentna i zaigrana, nepretenciozna i u kontekstu večeri najtočnija u scenskom uprizorenju, ta koreografija prelazi rampu u neodoljivoj lakoći življenja / plesanja
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • S ove strane ogledala

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu: Lewis Carroll, Robert Moran, Ashley Page, Alisa, kor. Ashley Page

    Piše: Maja Đurinović
    I ako je prvi problem Ashleyeva baleta nedostatak ludizma u tijelu i pokretu, drugi je na razini pričanja priče, odnosno na dramaturškoj razini, u rascjepkanosti scenskih slika koje nikako da zažive u kontinuitetu i čarobnom nonsensu Carrollova djela, i koje bi između ostalog s obzirom na predložak trebale biti duhovite, a ne samo čiste, uredne i lijepe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Za svjetske pozornice

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Ana Karenjina, kor. Leo Mujić

    Piše: Katja Šimunić
    Edina Pličanić je minucioznom tehničkom izrađenošću, emocionalnom nijansiranošću, bezuvjetnom predanošću i zastupanjem uloge, kreirala je izvanrednim klasičnobaletnim vladanjem plesa na špici svoju suvremenu Anu Karenjinu za 21. stoljeće, iznalazeći u svom plesnom imaginariju drhtaje suvremenoplesnih nagnuća
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesna klizišta i razastiranja

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca u Rijeci: Pour homme et femme / Za muškarca i ženu, kor. Maša Kolar i Leo Mujić

    Piše: Katja Šimunić
    Iza naslova Pour homme et femme / Za muškarca i ženu dva su komplementarno opozitna koreografska djela koja čine uzbudljivu cjelinu sastavljenu od, s jedne strane, riskantnih klizišta neuravnotežene potrage za ljubavlju, a s druge, klasično-baletnom prenapregnutošću zastrte nesavršenosti tijela u potrazi za emocionalnim skladom
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • O zavođenju, ljubavi i ljubomori

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Maurice Ravel, Bolero / Georges Bizet, Rodion Ščedrin, Carmen, kor. i red. Valentina Turcu

    Piše: Sanja Petrovski
    Izvedba Bolera, složene slojevite priče o ljubavi, ljubomori i zavođenju, bila je silovita i suptilna istovremeno, koreografski tako cjelovito dotjerana da ne dopušta oscilacije. U Carmen je baletni ansambl bio raspoložen i uigran, tehnički na vrlo visokom nivou . Masovne scene i atmosfera ekspresivnih plesnih slika pamtit će se kao vrlo dojmljiv aspekt izvedbe ...pročitajte cijeli tekst...
  • Plesati ljubav

    Hrvatsko narodno kazališta u Zagrebu: Adolphe Adam, Giselle, kor. Iraida Lukašova (prema Jeanu Corallija and Julesu Perrotu u redakciji Mariusa Petipaa)

    Piše: Maja Đurinović
    Giselle u interpretaciji Mai Kageyama je beskrajno nježna i krhka djevojka, prozračna i u prvom djelu, u zemaljskom obliku. Vrlo je dirljiva u diskretnom ali proživljenom nijansiranju lika, tehnički vrlo precizna i sigurna u svakom detalju. Njezin obijesni grof u izvedbi Tomislava Petranovića neodoljivo je šarmantan i također vrlo čist i siguran
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Predoziranje Orašarom

    Petar Iljič Čajkovski, Orašar – Hrvatsko narodno kazalište Split, kor. i red. Waczlaw Orlykowski, prenio Dinko Bogdanić, 6. prosinca 2013; Cinestar, kor. Peter Wright, 12. prosinca 2013; Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka, kor. Ronald Savković, 14. prosinca 2013.

    Piše: Sanja Petrovski
    Gledanjem pet Orašara za redom mogu se uočiti razni principi, utjecaji i pristupi iščitavanju plesnog libreta jednog od najpopularnijih djela klasične baletne literature. Postoje autori koji se bez bojazni prilagođavaju suvremenom plesnom ukusu, dok se neki pridržavaju provjerenih, tradicionalnih stavova, no očito Orašaru ništa ne može nauditi ...pročitajte cijeli tekst...
  • Baletna posveta velikom Verdiju

    59. Splitsko ljeto, 14. srpnja – 14. kolovoza 2013.: Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split, Verdi, kor. Dinko Bogdanić, dir. Hari Zlodre

    Bilo je lijepo ponovno vidjeti balet i orkestar zajedno na Peristilu. Sveukupni dojam je da je balet i orkestar suviše školski pristupio velikom kompozitoru, bez radikalnijih promašaja, ali i bez velike inovativnosti i posvećenosti kakvu takva važna obljetnica zahtjeva. Snažan aplauz na premijeri, kurtoazan na drugi i trećoj izvedbi
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • Mogućnosti i prilike

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Koreolabos 2013., kor. Sven Copony, Mirna Sporiš, Simona Unterajter, Danijela Zobunđija, Iva Višak, George Stanciu

    Piše: Maja Bezjak
    Ovogodišnji Koreolabos sadržavao je šest kratkih baletnih razmišljanja različitih po pristupu, odabiru glazbe, tematici i služenju scenskim prostorom. Ono što je zajedničko svim izvođačima je vrlo solidna klasična baletna tehnika i očit utjecaj velikih koreografskih imena koja su radila u zagrebačkom baletu predstave modernih pravaca ...pročitajte cijeli tekst...
  • Svečanost plesa

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Baletni triptih, Ronald Savković – Felix Mendelssohn, Pjesme bez riječi; William Forsythe – Thom Willems, Herman Schmerman; Nacho Duato – stara španjolska glazba, Za vas umirem

    Piše: Maja Bezjak
    Ako je želja španjolskog koreografa Nacha Duata bila postići maksimalni sklad između glazbe, poezije Garcilasa De La Vega, izvanredno stiliziranih renesansnih kostima, otmjene scenografije i vrhunskog plesa, onda možemo ustvrditi da je, pod imenom Por vos muero / Za vas umirem, postignuto sveukupno umjetnički vrijedno baletno ostvarenje  ...pročitajte cijeli tekst...
  • Obilježeno šarmom

    Balet Hrvatskog narodnog kazališta Split: Brel, kor. i red. Dinko Bogdanić

    Piše: Sanja Petrovski
    Brel pripada u nešto lakšu produkciju, no plesački ništa manje zahtjevnu od klasičnog baletnog repertoara. Precizna i virtuozna izvedba, šarm i ljepota tijela uklopljena u graciozne, skladne i duhovite koreografske kompozicije koje povremeno graniče sa dosjetkom, svevremenska Brelova glazba, nepogrešiv su recept za ugodnu baletnu večer ...pročitajte cijeli tekst...
  • Sto godina kasnije

    Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu: Claude Debussy, Šest antičkih epigrafa i U bijelome i crnome, Igor Stravinski, Posvećenje proljeća, kor. Edward Clug

    Piše: Maja Đurinović
    U Posvećenju proljeća nije samo zvuk prigušen (već samom činjenicom da je „djelo napisano za iznimno velik orkestar“ svedeno na dva klavira) nego je i pokret, koji djeluje ekspresivno zapravo na onaj ozbiljni clugovski način kultiviran i kontroliran pa vidite ekspresivnu sliku, tijelo u plastičnoj napetosti mišića a ne primate empatijski informaciju ...pročitajte cijeli tekst...
  • Ono najvažnije oku je nevidljivo

    Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca, Rijeka: Mozart efekt, kor. i red. Hugo Viera

    Piše: Sanja Petrovski
    Mozart effect je duhovita slojevito rađena predstava, pomno komponirana i jedno gledanje nije dovoljno za uočavanje svih detalja u gustoj mreži prenesenih značenja te poveznica glazbe i povijesti, glazbenih i svjetlosnih efekata, tekstualnih podataka, pokreta i scenskih slika
    ...pročitajte cijeli tekst...
  • U službi ljubavi

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Ludwig Minkus, Don Quijote, red. i kor. Dinko Bogdanić (prema Mariusu Petipapau i Aleksandru Gorskom)

    Piše: Sanja Petrovski
    Sigurne pirouete, visoki gestovi, nepogrešive podrške, skokovi koji dosežu neslućene visine i sa po nekoliko kombinacija samo u jednom skoku, neopisiva ležernost, istovremeno nadmoć, savršena, nenametljiva gluma, a uz sve to dojam da može još mnogo, mnogo više – učinili su Yassauia Mergalijeva ljubimcem publike koji doživljava ovacije na otvorenoj sceni ...pročitajte cijeli tekst...
  • O problemima suvremene baletne koreografije

    Hrvatsko narodno kazalište Split: Petar Iljič Čajkovski, Neostvareni susreti, kor. i red. Ljiljana Gvozdenović; Béla Bartók, Čudesni mandarin, kor. i red. Milko Šparemblek

    Piše: Andreja Jeličić
    Neostvareni susreti / Čudesni mandarin primjer su kontrasta – ne toliko različitih glazbenih izričaja romantizma i ekspresionizma, niti raznorodnih koreografskih rukopisa kako se to navodi u programskoj knjižici, nego kontrasta filozofski i poetički nekoherentna koreografsko-redateljskog pristupa nasuprot dosljednom, dorečenom i umjetnički zaokruženom ...pročitajte cijeli tekst...
  • Poziv na baletni party

    Balet Hrvatskog narodnog katališta Ivana pl Zajca: Shut Up and Dance, kor. i red. Ronald Savković

    Piše: Maja Đurinović
    Kao što i naslov Shut Up and Dance sugerira, riječki Balet pripremljen je i spreman za novo poglavlje: nema se što pričati – osvijetljena prazna scena daje priliku da se pokaže vrsnost plesanja u smislu izvođenja savladanog tjelesnog zadatka. Shut Up and Dance svojevrsni je poziv mladima na novi baletni party ...pročitajte cijeli tekst...

kritike i eseji